Nasza szkoła otrzymała podziękowanie za udzieloną pomoc obywatelom Ukrainy w roku szkolnym 2021/2022.
Ogromnie cieszymy się, że mogliśmy pomóc i dziękujemy całej społeczności szkolnej za tak duże i hojne wsparcie akcji pomocy Ukrainie.
Nasza szkoła otrzymała podziękowanie za udzieloną pomoc obywatelom Ukrainy w roku szkolnym 2021/2022.
Ogromnie cieszymy się, że mogliśmy pomóc i dziękujemy całej społeczności szkolnej za tak duże i hojne wsparcie akcji pomocy Ukrainie.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej uczniowie naszej szkoły przygotowali dla swoich nauczycieli ,,Siódemkowy koncert życzeń’’. Było dużo tańca i muzyki, a nawet pokaz gimnastyki artystycznej.
14 października 2022 r. w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji w hali sportowej na uroczystej akademii spotkali się uczniowie, nauczyciele, zaproszeni goście oraz rodzice. W części oficjalnej jako pierwsza głos zabrała Pani dyrektor Joanna Ziółkowska-Nowak, która złożyła życzenia wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły, podziękowała za ich dotychczasowe zaangażowanie, cierpliwość, wyrozumiałość okazywaną wychowankom oraz życzyła siły i wytrwałości w dalszej pracy. W części artystycznej uczniowie złożyli wszystkim pedagogom z „Siódemki” serdeczne podziękowania za przekazywaną wiedzę i za trud włożony w kształtowanie ich serc i umysłów. Swoją wdzięczność dla nich wyrazili poprzez koncert życzeń, w którym zadedykowali nauczycielom różne utwory. Podczas akademii nasi uczniowie mieli okazję zaprezentować na scenie swoje talenty recytatorskie, muzyczne, taneczne, akrobatyczne i piłkarskie. Cała uroczystość przebiegała w miłej i radosnej atmosferze, a piękna scenografia podkreśliła jej niecodzienny charakter.
W pierwszym tygodniu października, na zaproszenie Sigulda Primary School No1, grupy młodzieży z Chorwacji, Hiszpanii i Polski udały się na Łotwę, by wspólnie z gospodarzami uczestniczyć w doskonale przygotowanych zajęciach łączących naukę przedmiotów ścisłych z wykorzystaniem technologii informacyjnej. W rozpoczynającym wizytę dniu, po oficjalnym powitaniu gości i przedstawieniu szkół, mieliśmy okazję uczestniczyć w widowisku muzyczno-tanecznym oraz wspólnej nauce narodowego łotewskiego tańca. Tego samego dnia uczniowie brali udział w warsztatach “I love STEM!” oraz zabawie terenowej, podczas której poznawali miasto, rozwijając umiejętności matematyczno-informatyczne.
Kolejny ranek rozpoczęliśmy wyprawą do stolicy Łotwy – Rygi. Tam, w Science Theatre mieliśmy możliwość obserwowania i wykonywania doświadczeń z fizyki i chemii. Udaliśmy się również do Ryskiego Uniwersytetu technicznego, by podziwiać jego niezwykłą architekturę i wyposażenie oraz poznać kierunki kształcenia na tej uczelni. Nie żałowaliśmy też czasu przeznaczonego na zwiedzenie przepięknej starówki i odwiedzenie sklepów z pamiątkami.
Celem następnej wycieczki było wybrzeże, gdzie mogliśmy podziwiać niezwykłe formy wyrzeźbionych przez Bałtyk klifów oraz wziąć udział w praktycznej lekcji biologii poświęconej faunie i florze morskiej.
Czwartek rozpoczęliśmy od nauki kodowania w Sigulda Technology Education Centre. Po trudnych i wymagających wysiłku umysłowego zadaniach programistycznych przyszedł czas na aktywny wypoczynek połączony z obserwacjami jesiennej przyrody. Nie przypuszczaliśmy, że nizinna Łotwa może zapewnić tyle atrakcji wspinaczkowych. Spektakularne podejście wzdłuż Gauja Valley zakończyliśmy zapierającym dech zjazdem kolejką linową do Siguldy.
Ostatniego dnia wizyty, przed oficjalnym zakończeniem spotkania, uczniowie brali aktywny udział w zajęciach z robotyki. Zbudowane i zaprogramowane przez nich pojazdy poddane zostały próbie prędkości. Najlepszym bolidem okazał się robot zbudowany przez naszego ucznia Bartka. Pięciodniowy pobyt na Łotwie obfitował w tyle niezwykłych atrakcji, że nie sposób wszystkich wymienić. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnego spotkania w Częstochowie.
W dniu 7 października 2022 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Akcja ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie klas IV- VIII przystępowali do egzaminu w swoich klasach podczas lekcji matematyki. Losowali 5 zadań egzaminacyjnych o różnym stopniu trudności. Aby zdobyć tytuł EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA musieli bezbłędnie rozwiązać wszystkie wylosowane przykłady i zmieścić się w wyznaczonym czasie. Uczniowie kl. IV-VII sprawdzali swoje umiejętności w zakresie 100, a ósmoklasiści zmierzyli się z naprawdę trudnymi zadaniami. Do egzaminu przystąpiło 214 uczniów. Po pomyślnie zdanym egzaminie otrzymywali certyfikat EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA. Ponadto uczniowie kl. IV wykonywali tabliczki „sowy mądre głowy” z trudnymi przykładami z tabliczki mnożenia, po czym egzaminowali Dyrekcję Szkoły, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz napotkanych kolegów. Gratulujemy wszystkim EKSPERTOM i mamy nadzieję, że w przyszłym roku będzie ich jeszcze więcej.
W dniu 11 października br. uczniowie klas I – III wzięli udział w akcji Czytanie na dywanie. Lektorami byli: pani dyrektor J. Ziółkowska-Nowak, pan Tomasz Kozłowski, psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Południe, starszy aspirant pan Kamil Dzioba, dzielnicowy Komisariatu VI Policji oraz Kamila Jagusiak, uczennica klasy VIII c. Po wysłuchaniu opowiadań o przygodach Pana Kuleczki i jego przyjaciół (autorstwa Wojciecha Widłaka) uczniowie wspólnie tworzyli prace plastyczne. W tym dniu wszystko było wyjątkowe – w jednym czasie, w jednym miejscu ponad stu uczniów uważnie słuchających, lektorzy, którzy, by spotkać się z nami, oderwali się od swoich zawodowych obowiązków, prace plastyczne, które powstały dzięki wyobraźni i fantastycznej współpracy uczniów oraz postawa wolontariuszy (uczniów kl. VIII c), którzy nad wszystkim czuwali i wspólnie z młodszymi koleżankami i kolegami bawili się.
Dlaczego udało nam się być razem, przeżywać zaciekawienie i radość?
Bo: Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.
Wisława Szymborska
12 października 2022r. przejdzie do historii naszej szkoły. To dzień, w którym reprezentacje naszej szkoły rozbiły przysłowiowy bank, wygrywając w czterech kategoriach wiekowych w sztafetowych biegach przełajowych. Podczas ćwierćfinału przełajowych sztafet, Siódemka nie miała sobie równych. Do grona,
od dawna wygrywających dziewcząt, dołączyli chłopcy, efektem tego, były cztery pierwsze miejsca i cztery awanse do zawodów wojewódzkich, które odbędą się w Rudzie Śląskiej. Serdecznie gratulujemy i przedstawiamy zwycięską reprezentacje: Zuzanna Pietrasińska, Jagoda Trybuła, Paulina Deska, Maja Gradoń, Amelia Młynarczyk, Emilia Majewska, Mateusz Pędziwiatr, Ignacy Całko, Eryk Staniec, Ignacy Całko, Aleksander Drewnik, Wiktor Wala – Igrzyska Dzieci. Igrzyska Młodzieży Szkolnej: Wiktoria Kozłowska , Natalia Walaszczyk, Weronika Wójtowicz, Oliwia Czerwik, Daria Łukaszewska, Zuzanna Sztacherska, Olaf Tomalski, Adrian Jargosz, Dominik Liberda, Dawid Pytel, Przemysław Janczyk, Karol Knapik. 🥇🥇🥇🥇
8 października 2022 w Białymstoku odbył się Huzar Taekwondo Festival oraz Puchar Polski Poomsae
Uczeń naszej Szkoły Natan Kantorysiński reprezentował Klub LUKS Kantor.
Taekwondo Festiwal Huzar Cup
Natan Kantorysinski 1 mc młodzik
Puchar Polski Poomsae
Natan Kantorysinski 1 mc
Dodatkowo, Natan Kantorysiński został najlepszym technikiem turnieju!🏆⚡️
Serdecznie gratulujemy udanego startu i uzyskanych wyników.
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022 / 2023 (pkt. 1 – kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro, piękno; pkt. 2 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny; pkt. 3 – sięganie do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy; pkt. 4 – doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy; pkt. 7 – wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie).
Cele projektu:
– promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno
– rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką
– wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm
– kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych
– kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku
– zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie
– współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.