GLOBAL MONEY WEEK w „Siódemce”

Na zaproszenie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego nasza szkoła przystąpiła do XIII edycji kampanii Global Money Week (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza.  Oficjalne hasło GMW brzmi: Zdobywaj wiedzę. Oszczędzaj. Zarabiaj (ang. Learn. Save. Earn).

W bieżącym roku kampania odbywała się w dniach 17-23 marca 2025. Tegoroczne hasło przewodnie „Pomyśl zanim klikniesz follow. Miej finanse pod kontrolą” (Think before you follow, wise money tomorrow) nawiązuje do zmian zachodzących w dziedzinie finansów cyfrowych oraz w sposobie korzystania przez konsumentów z usług finansowych w Internecie – od podążania za finfluencerami, po wzrost wykorzystania sztucznej inteligencji. Zmiany te mogą utrudniać, zwłaszcza osobom młodym, dotarcie do wiarygodnych informacji i porad. Również emocje i pewne mechanizmy zachowań mogą prowadzić do złych decyzji finansowych, zwłaszcza wskutek presji grupy rówieśniczej lub wpływu mediów społecznościowych. W tym kontekście jest niezbędne, aby młodzież nauczyła się dobrze zarządzać pieniędzmi, rozpoznawać wyzwalacze emocji oraz krytycznie oceniać źródła informacji.

Uczniowie najmłodszych klas „Siódemki” podczas zajęć oglądali filmy edukacyjne i prezentacje o oszczędzaniu, poznawali historię pieniądza oraz zapoznawali się z nominałami polskich monet i banknotów, przyglądali się przez lupę banknotom. Mieli możliwość zaprojektowania własnego banknotu, także przy użyciu programu graficznego, wykonywali skarbonki. Uczniowie klas starszych rywalizowali w turniejach klasowych „Pieniądze to nie wszystko”, „Zainwestuj w matematykę”, uczestniczyli w zajęciach warsztatowych, rozwiązywali quizy o tematyce finansowej, itp. Zapoznali się z broszurą wydana przez NBP „Cyberbezpieczne finanse”.

Również w szkolnej świetlicy „rządziły pieniądze”. 18 marca 2025 r. odbyły się gry i zabawy dotyczące wydawania pieniędzy, liczenia, oszczędzania. Oglądano filmy i rozmawiano o tym, czym jest oszczędzanie i dlaczego jest ono ważne. Dzieci podzieliły się też swoimi doświadczeniami z odkładaniem pieniędzy na zakup rzeczy, które chciałyby mieć, ale muszą poczekać, aby je kupić.

Wszystkim serdecznie gratulujemy udziału w kampanii Global Money Week i wierzymy, że dzięki podniesieniu poziomu wiedzy finansowej młodzi ludzie będą się lepiej poruszać na rynku finansowym, opierać się pokusom i rozpoznawać nieobiektywne porady, co w rezultacie sprawi, że jej decyzje finansowe będą bardziej świadome.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć  oraz teledysku wygenerowanego przez sztuczną inteligencję z okazji udziału „Siódemki” w kampanii Global Money Week.

 

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.