Spełnione marzenia często nas rozczarowują. Okazało się, że nie jesteśmy w stanie unieść tego ogromu informacji, które zamiast jednoczyć, uogólniać i uwalniać – różnicuje, dzieli, zamyka w bańkach, tworzy wielość opowieści nieprzystających do siebie albo wręcz wrogich sobie, antagonizujących…
Słowa te dotyczące Internetu i zagrożeń, które on niesie wypowiedziała Olga Tokarczuk podczas wykładu noblowskiego Czuły narrator w grudniu 2019 r. Stały się myślą przewodnią niecodziennego wydarzenia w naszej szkole, czyli Międzyszkolnej debaty oksfordzkiej nt. Internet uczy krytycznego myślenia.
Debata odbyła się 8 marca br. Po stronie propozycji i opozycji spotkali się uczniowie klas VIII naszej szkoły i Szkoły Podstawowej nr 53 z Oddziałami Integracyjnymi nr 17 im. M. Skłodowskiej-Curie: Natalia Walaszczyk, Emilia Wójcik, Jakub Nowak oraz Zosia Andzel. Michał Ciesielski, Bartosz Kosarga.
Wspaniali mówcy potrafili bardzo ciekawie i rzeczowo odnieść się do naszej obecności w cyfrowym świecie. Z wielką kulturą, z doborem świetnych argumentów i przykładów wyrażali opinie, bronili swojego zdania, stosując się do zasad debaty oksfordzkiej.
Według Grona Ekspertów na miano ekipy Najlepszych Mówców zasłużyły obie drużyny!
Natomiast publiczność, czyli uczniów klas VIII i VII obu szkół, swoją elokwencją i kulturą dyskutowania zachwycił Jakub Nowak, który został Najlepszym Mówcą.
Gratulujemy wszystkim mówcom wiedzy, pracowitości, przełamywania własnych ograniczeń, odwagi, sięgania ponad przeciętność!!!
Podczas debaty rozstrzygnięte zostały konkursy towarzyszące obchodom tegorocznego Dnia Bezpiecznego Internetu.
W Konkursie na najciekawszy lapbook nt. Jak reagować na cyberprzemoc? zwycięzcami zostali: I miejsce – Alicja Nosal, uczennica 6 a SP 7, II miejsce – Wojtek Mikołajczyk, uczeń 5 c SP 7, III miejsce – Barbara Gruszka, Gabriela Gruszka, Łucja Piasecka, uczennice 5 e SP 53.
W Konkursie na najciekawszy filmik nt. Jak nie stracić kontroli nad swoimi danymi osobowymi i prawem do prywatności? wyróżnieni zostali: I miejsce – Paulina Bartocha, Lena Deska, Oskar Słabikowski, uczniowie 8 b SP 7, II miejsce (ex aequo):, Bartosz Kowalczyk, uczeń 8 c, Aleksander Pasieka, uczeń 8 c SP 7.
Gratulujemy kreatywności i umiejętności!!!
Dla nauczycieli, którzy mieli przyjemność współpracować w tym projekcie z uczniami, dla zaproszonych Gości, Ekspertów, Dyrekcji było to wyjątkowe przeżycie i doświadczenie.
Międzyszkolna debata oksfordzka
Dodaj do zakładek Link.