Chłopcy z klasy V zredagowali już kolejne świąteczne listy do swoich przyjaciół z Zaborze koło Zielonej Góry. Opiekę nad realizacją zadań przez uczniów tej klasy sprawuje pani Anna Kolczarek.
Projekt to doskonała okazja wymiany doświadczeń, zawierania nowych znajomości, a przede wszystkim wielka frajda czytania ciekawych listów od rówieśników. Współpraca polega na wymianie listów, redagowanych przez uczniów (od października do maja, z podsumowaniem w czerwcu).
Zaletami udziału w projekcie jest: kształcenie umiejętności redagowania tekstu, praca nad ortografią i interpunkcją, kreatywne myślenie (także wizualne) oraz kultywowanie „tradycji epistolograficznej”.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
LP | TEMAT | MIESIĄC |
1. | Poznajmy się- autocharakterystyka. | do 15 października |
2. | Moja rodzina. | do 15 listopada |
3. | Kartka świąteczna (własnoręcznie przygotowana, z oryginalnymi życzeniami). |
do 15 grudnia |
4. | Heros, bohater, autorytet- współcześni idole. | do 15 stycznia |
5. | Chciałbym Ci polecić- list z elementami recenzji ulubionej książki, gry komputerowej lub filmu. | do 15 marca (* termin uwzględnia ferie zimowe) |
6. | Mapy Myśli (list)- list w formie mapy myśli TEMAT: MŁODZI XXI WIEKU. ( Jacy jesteśmy, co nas interesuje, co bulwersuje). |
do 15 kwietnia |
7 | Uczniowie natomiast piszą na temat: ” Mam tak samo jak TY, miasto moje a w nim….” (opis swojej miejscowości, ulubionych miejsc, historycznych wydarzeń, gwary). NIESPODZIANKA-nauczyciele piszą listy do klas |
do 15 maja |
8 | Podsumowanie projektu- NASZ ALBUM WSPOMNIEŃ. Klasy tworzą album wspomnień, zamieszczają zdjęcia, refleksje. | do 15 czerwca |
Anna Kolczarek